Karin Poerstamper

Schoolleider uit het eindverantwoordelijk management, Veluwse Onderwijs Groep, Apeldoorn

Coachtraject

Als Karin je aanvraag accepteert, ontvang je een bericht met contactgegevens zodat je samen je coachvraag verder kunt uitdiepen en een afspraak kunt inplannen.

Over Karin

Als coach wil ik mensen begeleiden in hun rol als schoolleider. Ik bied je een luisterend oor, fungeer als je spiegel en neem je mee op ontdekkingstocht; door vragen te stellen, door inzicht gevende oefeningen te doen en door je te stimuleren om stappen te zetten die soms buiten je comfortzone liggen.
Uiteindelijk ben jij zelf degene die tot oplossingen voor je dilemma's komt!

Werkervaring

Sinds 1997 ben ik als leidinggevende actief in het onderwijs. Vooral in het vo, maar ook in het (v)so, mbo en hbo. Ook werkte ik als adviseur en interimmer.
Het leuke is dat ik elke dag nog steeds nieuwe dingen leer!

Wat kenmerkt Karin als coach

Ik gebruik in mijn werk vaak de metafoor van de expeditie voor veranderingstrajecten. En een coachingstraject zie ik als een mini-veranderingstraject.

Als je iets wilt veranderen dan gaat dat niet vanzelf, maar het vergt inspanning. Je komt voor dilemma's te staan, in lastige omstandigheden en er is vaak durf en lef nodig om een stap te zetten in de richting die jijzelf hebt gekozen.
Ergens op jouw pad kun je mij tegenkomen als je dat wilt. We kunnen een tijdje samen oplopen. Zo hoef je niet in je eentje alle lastige hobbels te nemen!
Door het gesprek én door het doen van bepaalde oefeningen krijg je meer inzicht in wat er voor jou nodig is om je pad te kunnen vervolgen! Ik coach ook graag wandelend ergens op een mooie plek in de buurt van Nijmegen, Arnhem of Apeldoorn.
Nieuwsgierig geworden? Neem vooral contact op!

Wat Karin inspireert

Tijdens mijn opleiding tot organisatie-antropoloog heb ik veel geleerd over 'hoe het werkt met mensen'.

Twee zinnen gebruik ik nog dagelijks in mijn werk:
'Mensen willen best veranderen, ze willen alleen niet veranderd worden'.

'Je kunt alleen jezelf veranderen, niet de ander.'

Met die zinnen in mijn achterhoofd kijk ik vaak terug op mijn eigen gedrag en het effect daarvan op mijn collega's. Was mijn gedrag effectief om anderen in beweging te krijgen?
Deze vraag zou iedere leidinggevende zichzelf regelmatig kunnen stellen om zo zicht te krijgen op het effect van je eigen handelen.